please don´t stop the music!

kommer ihåg för jättelänge sen så skrev hanna ett inlägg i sin blogg är man skulle lista sju låter som betydder mycket för än eller som man lyssnar mest på för tillfället. Så nu när jag har lite tid över tänkte jag lista lite låter - utan ordning kommer dom nu här nedan! 


 1.
tracy chapman - change. den här låten kommer och går lite för mig. Men alltdi när jag hör den så tänker jag verkligen efter. undra om alla verkligen skulle göra samma saker som dom göra ifall dom visste att dom skulle dö. Jga kan ju säga att det gör inte jag. Jag skulle ändra mig totalt.


2. takida - killed by train. Alla som känner mig vet att jag verkligen älskar takida. Dock var det jätte svårt att välja ut en som betyder extra mycket. Men tillslut blev det iallafall den här för det var den allra första låten som jag hörde med dom (tack var min syster för sjuuukt länge sen! ). Texten är även helt underbar.


3.simple plan - welcome to my life. Är väll precis som hanna västan tvungen att ha med denna låt på listan. Resan till usa -05 kommer alltid förknippas med låten. Resan är helt oförglömlig och trots att det var tre år sen det var minns man allt som igår när man lyssnar på låten!


4.
shakra - and life begins. Låten kommer alltid förknippas med fotbollskvällarna med killarna. Allt var så avslappnat, allt var så kul - livet var så enkelt! Och låten hade till slut rätt, a new life begins. Dock inte på samma sätt som det sjungs om i texten.


5.proclaimers - ( i´m gonna be ) 500 miles. haha, allsång i bussen är väll nästan det ända som behövs nämnas.  Österrike resorna skulle inte vara densamma utan denna låten på before-ski och after-ski i bussen :)


6.
papa roach - scars. Den här låten hade jag hört många gånger innan jag verkligen började lyssna på den JÄMT men hade aldrig tänkt på texten. Lyssnade nästan jämt på den låten för två år sen. Låten kan säkert tolkas på många sett men som jag tolkar den på känner jag verkligen igen mig i texten och ibland känns det som att det är jag som skrivit den..


7.gasolin - this is my life. Egentligen skulle vi klara oss med så mycket mindre saker och allt än vad vi gör. Varför göra allt så komplicerat hela tiden?  Behöver nog inte säga mer om den här låten.


8.
green day - jesus of suburbia. kommer alltid älska den här låten. Hur den är uppbyggd i "kapitel" och varje kapitel innehåller ett rejält budskap. Det underbara med låten är också att den har så många olika delar musik i sig..



jaa, som ni ser klarade jag inte av att lista sju låtar.. råkade visst bli åtta men när jag tog dom viktigaste vart det 21 från början så då förstår ni hur svårt det var.. Ni får ursäkta om det inte är bästa länkarna och så + att shakra inte fanns, men nu vet ni lite vad för musik som betydeer nått för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0